Sunday 20 August 2017

Camarilla Ekvationen Forex


Hur man handlar med Camarilla-indikatorn Camarilla Equation är känd bland forexhandlare som Camarilla-pivotpunkter. Camarilla-pivot används för intraday trading, det är ett verktyg för Forex scalpers och kortsiktiga handlare. Tar högtider Hög, låg, öppen och nära Camarilla-indikatorn beräknar 10 nivåer: 5 L låga nivåer och 5 H höga nivåer. De mest värdefulla och oftast handlade camarillapivotnivåerna är L3, L4 och H3, H4. Nuvarande Camarilla-indikator har också byggt in vanliga Pivot-punkter och Fibonacci-nivåer. I indikatorinställningar kan du stänga av alla nivåer du gillar att handla med. Diagrammen som ska användas för handel med Camarilla ekvation - 15 min, 10 min, 5 min och 1 minut. Camarilla pivots handelsregler Se till att marknaden kommer till L3- eller H3-nivå - det här är nivåerna för inresa - L3 Long och H3 Short. L3 och H3 är Camarillas stöd och motståndsnivåer i enlighet därmed. Vid stöd eller motståndsnivå förväntas marknaden o stoppa och vända antingen tillfälligt eller permanent. Forex scalpers som dessa nivåer, men handel på detta sätt är ett hit-eller-miss-spel, för det ögonblicket priset träffar L3 eller H3 Camarilla pivot, är det ännu inte känt om det kommer att finnas ett stopp och omvänd eller inte. Därför kan man välja att vänta lite längre tills tecken på prisomkastning uppstår: det här är att skjuta stjärnmönster, hammare ljus och även vändmönster där marknaden börjar stänga högre med varje ny stapel när du stöter på stödet (L3) eller lägre med varje ny stapel vid träffmotstånd (H3). L3 och H3 Camarilla pivotnivåer håller pris i medan det rör sig sidledigt. Att ta kort vinst är mycket viktigt på detta stadium. Denna handelsstil kommer att utföras tills en riktig trend börjar - det börjar med en breakout. Trading Camarilla Breakouts Forex Breakout-handel med Camarilla-ekvation innebär L4 och H4-pivotnivåer. Du kan märka en marginal mellan H3- och H4- eller L3- och L4-nivå - det är ingen mark. När man handlar med Camarilla-utbrott, väntar Forex-handlare att marknaden fortsätter att springa i riktning mot breakouten. När L4-nivån är bruten nedåt - SEll. När H4 är mäklare uppåt - KÖP. Resultatmål är inställda på antingen L5 och H5 Camarilla nivåer eller till Pivot Point Support Resistance nivå. Alternativt kan du skala ut från marknaden varje gång en ny nivå (Pivot eller Camarilla) träffas - föredragen exiterande metod. Fianlly, om vi ska undersöka Camarilla-nivåer med pivotpointsnivåer i Forex, anser vi att regelbundna Pivot-poäng har högre värde. Därför ser vi att vi kombinerar Camarilla-handel med Forex Pivot-poäng som en vinnande kombination. Bästa Camarilla-pivot - Camarilla Equation i Forex Forex Camarilla Equation Levels Camarilla Equation i Forex beräknar åtta nivåer av intradag support och motstånd enligt yesterdays High, Low, Open and Close. Det finns 5 av dessa L-nivåer under gårdagens stängning och 5 H-nivåer ovanför. De är numrerade L1, L2, L3, L4 och L5 etc. De viktigaste nivåerna är L3, H3 nivåer och L4, H4 nivåer. Det viktigaste sättet att använda Camarilla-ekvationen i Forex är att vänta på att priset ska gå till L3. När priset gör det, förväntar handlare att marknaden ska vända på L3- och H3-nivå och så öppnar de positioner mot en trend och placerar skyddstoppförlusten utanför närmaste L4- eller H4-nivå. Stoppnivå vid L4H4 är bara ett rekommenderat stopp, du kommer att lära dig varför nedan, uppmanas handlare att hitta sina egna stopp enligt pengestyrningsreglerna och riskappetiten. Ska man omedelbart lägga en beställning när priset träffar L3H3-nivå Ja, om du handlar aggressivt, Nej, om du vill se bekräftelsen först. För att bekräfta priset måste träffa L3H3 nivå, hitta stöd eller motstånd där och tydligt visa en avsikt att vända. Näringsidkare kanske vill lära sig om bakljusstämpelbildningsmönster för att kunna få en bekräftelse på en vändmarknad. Det andra sättet att handla Forex med Camarilla Equation är att titta på L4H4-nivåer som bryts, vilket skulle innebära en uppdelning av handelskonflikter och möjliggöra för handlare att bryta mot en trend. Till exempel, om priset pressar upp genom den högre L4H4-nivån, är chansen att den fortsätter att fortsätta på så sätt. Breakout-handel utanför L4H4-nivå förväntar sig att fånga vassa riktiga marknadsförflyttningar. När du kör med breakout utanför L4H4, använd antingen föreslagna L5H5-nivå eller ditt eget mål. Trading Forex med Camarilla Equation Efter att ha ställt in Camarilla-nivåerna i diagrammen ser handlare på var marknaden har öppnats beträffande nivåerna. Marknad Öppna INSIDE L3H3 Om marknaden öppnar inuti L3H3-nivåerna måste du vänta på att priset kommer att närma sig någon av dessa två nivåer. Oavsett vad den träffar först bestämmer en handel: om den högre H3 är slagen, Kort mot trenden i förväntan om att marknaden kommer att vända. Initial SL över H4. Det motsatta gäller när Lower L3-nivåen slår först - gå lång mot trenden. Ange SL under L4. Marknad Öppna OUTSIDE L3H3 I det här fallet väntar du på att marknaden återvänder tillbaka till L3H3-nivåen - du kommer då att handla med trenden, och återigen fungerar L4H4-nivåerna som du slutar förlust. Att ta vinster är en fråga om personlig bedömning - var bara medveten om att du kommer att vilja ta vinst någon gång under dagen, för marknaden är osannolikt att uppträda och hålla sig rättvis för din handel. Dessa reverseringar från L3H3 verkar hända så ofta som 4 gånger av 5 under daglig handel. Camarilla kombinerat med pivotpunkter På skärmbilden ovan kan du också ha märkt en vit Pivot-linje och skönheten i prisomvandlingen på den. Du kan använda både Camarilla-nivåer och Pivot-nivåer för att uppnå bättre handelsresultat. Du kan ladda ner Camarilla-indikatorn för MT4-plattformen nedan. Den har byggt in Pivot Point nivåer och plus Fibonacci nivåer. Inskickad av JP på tis, 11132008 - 21:30. Inskickad av JP på Sun, 11162008 - 00:41. JP här är jag ny på fx trading men jag har tagit mig ganska bra på det i ungefär två månader. Jag handlar huvudsakligen 1min diagram och använder två olika plattformar mt4 och OANDA jag använder (20) ema (30) ema på ett diagram med stochastics 8,3,3 och det andra diagrammet bara 17,21sma med samma stockhastic verkar jag ha det bra med denna inställning Jag väntar bara på att mina indikatorer till alla punkt i rätt riktning går in och avslutar vanligtvis med vinst 6-10 pips men min fråga handlar om stöd och motstånd hur kan jag integrera denna indikator i min nuvarande metod tack igen för din hjälp. Inskickad av JP på Sun, 11162008 - 23:55. Jag har just laddat ner den här camarillafilen i experthemsmappen och i navigeringsfältet men det kommer inte att köras på mitt diagram. Jag klickar på expertrådgivare och klickar sedan på camarilladt och klickar sedan på Lägg till i diagrammet gå upp på toppklick på expert adv på toppen Bar men ingen camarilla ska ikonen i navigatorn bli grå när camarillan läggs till i diagrammet. Jag tycker att det ska snälla ge råd om du skulle kunna tacka dig. Inskickad av Forex Tutor den mån, 11172008 - 23:03. Det är en MT4-anpassad indikator, inte en expertrådgivare. Hur som helst bör du placera den i expertindikatorns mapp. Starta sedan om plattformen. Gå till menyn: Infoga indikatorer Custom camarilladt Den ska visas på ditt diagram. Hälsningar, Forex Tutor Inskickad av JP på tisdag, 11182008 - 23:50. Inskickad av Buu på onsdag, 09292010 - 03:46. Hej Handledare och mina andra handlare, Jag är ganska ny på forex och har hittat ditt inlägg mest utbildade. Jag har fått höra av några äldre handlare att det viktigaste i forex är pengarhantering och handelsnoggrannhet. De har sagt till mig att det är det bästa sättet att säkerställa att man inte brinner sig i denna hänsynslösa marknad med en noggrannhet på 70-80 med bra pengar. Jag är nyfiken på att veta exaktheten för detta system. Jag är verkligen förvånad över systemets signaler och gränser. Jag skulle vilja integrera detta i min handel. Hoppas vi hörs snart. Inskickad av John Victor på månen, 11082010 - 05:41. Ive hämtade camarilladt men det finns många linjer på mitt diagram och jag gillar inte det. Linjerna hindrar mig även från att se när priset går till breakout-punkterna, särskilt Fib 6 till 16. Ive försökte ta bort dem från objektlistan men det är inte möjligt (jag är ingen datorexpert). Hur redigerar jag koden för att få dem ut. Tack för det bra jobbet John Victor Nigeria Inskickat av Vijay on Sun, 11142010 - 01:55. Hai iam vijay Hur man skapar expertrådgivare för camarilladt-indikatorn. plz hjälpa mig. Inskickad av Michael på tisdag, 01182011 - 23:11. Camarilla med pivot och markering 00 och 50 nivåer ska göra det möjligt för dig att uppnå en daglig 20 till 30 pips på 1 valutapar. Jag använder det här på mt4 dagligen på 11 par på smarta live spreads den enda (så vitt jag vet) som fungerar på brittisk tid. Jag sprider sedan vad som helst med stopp precis över l4h4 nivåer men får inte för girig. Försök också att förena din balans och det ska fördubbla var 40: e dag. Jag använder 23 på någon handel. Camarillas är det bästa jag någonsin har kommit över. Tack till Michael Inskickad av nybörjare på lördag 08202011 - 21:02. Hej, jag använder FXDD Malta MT4, men kan inte ladda Camarilla inställning i tullen. Plz föreslår. Inskickad av Beginner Trader på onsdag, 10192011 - 13:55. Detta är riktigt bra. Men jag ville veta vad betyder C i ekvationen. är det svängpunkt eller tidigare stäng Inskickad av Nybörjare på tis, 10202011 - 08:54. Hej jag uppskattar jobbet inte här för camarillapunkter. Jag har laddat ner och lagt upp det på den dagliga tidsramen, vilket visar mig rätt nivåer. Men för att handla detta måste jag sänka min tidsram, och när jag säger att jag är på M5 eller M15 ändras camarillapoängen i enlighet därmed. Kan du hjälpa mig, hur kan vi få Camarilla-poängen på dagliga nivåer på lägre tidsramar tack. Inskickad av nybörjarehandlare på tis 11242011 - 21:23. Skulle du tänka dig att expandera lite mer på din handelsmetod, tack också Också när du säger 00 och 50 nivåer menar du fib-nivåer här Det verkar som om du har något som verkligen fungerar för dig. Konsekvent 20-30 pips dagligen är riktigt bra. Inskickad av Nybörjare Trader på Thu, 02232012 - 06: 03.Camarilla ekvation och metodik Dina synpunkter och kommentarer på detta uppskattas. Jag redigerade och retyped det mesta av detta material. Den var tillgänglig på webben. Gärna lämna några kommentarer. Det är INTE min systemmetodologi men jag har läst om Camarilla-ekvationen och handelsmetoden som en quotsure thingquot så att säga. Du är domaren: Historia Upptäckt 1989 av Nick Stott - en framgångsrik bandhandlare - Camarilla-ekvationen beskriver helt enkelt teorin om att marknader - som de flesta tidsserier - har en tendens att återgå till medelvärdet. Med andra ord, när marknaderna har en mycket stor spridning mellan höga och låga dagar före, tenderar de att vända sig och dra sig tillbaka till de närmaste dagarna nära. Detta föreslår att dagens intradag stöd och motstånd kan förutsägas med hjälp av dagens volatilitet. Det här låter inte som någon form av otroligt uppenbarelse för mig men jag lägger upp det enligt en läsning som jag har gjort i det. Det finns några mäktiga påståenden om dess potential. H Tidigare dagar Hög L Tidigare dagar Låg C Tidigare Stäng LÄGG TILL ATT DET FANTA DET PÅ WEBEN HAR DET INTE DEVISERAT DET H H L L LÄR SOM SIDA BREV - NÄR NUMMER FÖLJER SOM H4 ELLER L3 ETC Handel med Camarilla ekvationen Camarilla ekvationen innebär att handlar både med och mot trenden med enkla regler baserade på prispenetration av L3- och L4-nivåerna längst ner i dagintervallet, eller H3- och H4-nivåerna överst i dagintervallet. Den är beroende av att komma in och utträda handel med stöd av större stöd eller motstånd. Placeringen av dessa nivåer bestäms av ekvationen. För att använda Camarilla Equation behöver vi gårdagens öppna, höga, låga och stängda. Beräkningen ger oss då 8 nivåer av intradagstöd och motstånd. Det finns 4 av dessa nivåer ovan och 4 nivåer under gårdagarna stänger. Se ekvationer ovan och diagram nedan. De viktiga nivåerna som ska noteras är L3- och H3-nivåerna, där du kan förvänta dig en reversering, och L4- och H4-nivåerna som visar dig där en stor utbrott har bekräftats. Hur du går in i en handel beror på hur marknaden öppnar. HUR ANVÄNDER NUMMERNA FÖR EN HANDEL Detta gäller för långa eller korta affärer 8211 köp eller försäljning. Om marknaden öppnar mellan L3- och H3-nivåerna 8211 under H3 och över L3 - vänta tills priset kommer att närma sig någon av dessa två nivåer. Oavsett vad den träffar först - L3 eller H3 - bestämmer din handel. Om HÖGER 8211 H3-nivåen träffas, gå KORT - mot trenden - med förväntan om att marknaden är på väg att vända om. Vissa näringsidkare rekommenderar att du använder den högre 8211 H4-nivån som din stoploss-punkt, eftersom en penetration upp genom H4-nivån faktiskt visar att en större paus kan vara igång. En säkerhetsövervägelse är att vänta på att priset ska studsa tillbaka ner på H3-nivå innan man går in i handeln. Logiken här är att du faktiskt kommer att handla med 8211-kortsiktiga 8211-trenden. En lång position är det motsatta scenariot: Om LOWER 8211 L3 8211-nivån är träffad, gå LONG. I det här fallet kan du använda den lägre 8211 L4 8211-nivån som din stoploss. För att tillämpa en säkrare handel här, vänta på att priset ska komma tillbaka uppe i den lägre L3-nivån innan du går LONG. Om marknaden öppnas utanför L3- eller H3-nivåerna Detta scenario innebär att man väntar på att marknaden går tillbaka via L3-nivå eller ner genom H3-nivån. I det här fallet kommer du att handla med den nuvarande kortsiktiga trenden. Din stoploss kan vara L4 eller H4 nivåerna om ditt konto tillåter det eller en mindre nivå baserat på aktuella resultat medan du följer detta system. Detta är något som behöver ytterligare observation att tweak. Vinster för detta system ingår inte i detta dokument. Jag kan inte föreslå en vinstnivå än att basera den på någon annan intradag vinstnivå som framstår som livskraftig utifrån aktuella data. Att använda bakåtstopp efter en 30 eller 40 pip-vinst verkar vara ett bra ställe att börja med mer volatila marknader. Forskning visar att dessa reverseringar från L3 och H3 sker så ofta som 45 gånger 8211 80 - under intradaghandel. Handla en breakout 8211 L4 eller H4 bruten Om priset stiger över 8211 eller bryter igenom - H4-nivå 8211 går LONG 8211 KÖP Om priset sjunker under 8211 eller bryter igenom 8211 går L4-nivå 8211 KORT 8211 SÄLJ Jag hittade även dessa ekvationer med avseende på Denna ekvation. Jag vet ingenting om dem annat än vad de är 8211 igen 8211 påstås för: HL5 (hilo) nära HL4 (((hilo) 0.83) 1.83) stäng HL3 (((hilo) 2.66) 3.66) stäng LL5 nära - (HL5-nära ) LL4 close - (HL4-close) LL3 close - (HL3-close) Det här är allt jag har på detta - uppenbart - elusive system. Mina tankar är att konceptet inte på något sätt är genialt. Konceptet är praktiskt och måttligt 8211 ute ur rutan. Det är klart liknar vridpunkter med ett annat tillvägagångssätt enligt beräkningarna. Endast testning kommer att berätta om det verkligen fungerar. Det är här du kommer in. Jag har grävt upp informationen och kommer att göra vad jag kan. Jag ber att du gör vad du testar och kan rapportera dina resultat här. citationstecken Människans massa leder liv av tyst desperation. quot H D Thoreau Jag gillar inte den godtyckliga 1.1 i formeln. Tydligen såldes formeln för 99. (Se relaterad thread quotCamarilla Equation Calculatorquot) Istället föredrar jag (HLC) Floor Pivots och ibland Fibonacci Pivots. Äldre är Facere citationstecknet Trenden är din vän och skillnader är din bästa vän tills böjningen i slutet av partiet på sin 1930, tills C (Wave) gatecrashes festen. Det ser intressant ut. Jag tittar på ekvationerna och undrar om de siffror som använts. Liksom i quotH4 1,1 (H-L) 2Cquot. 1,1 multiplicerat. Varför 1.1. Jag kunde inte räkna ut det. Och varför delad med 2. Jag vet inte. Jag vill fråga dig. När du sa att kvot öppnar marknaden mellan L3 och H3quot. Vilken marknad r-session pratar du om. Du menar när London eller Tokyo session börjar. Tack för att du delar med dig. Hälsningar, jag är ledsen men jag tänkte inte på metodiken eller formlerna. Om formeln är korrekt är det inte nödvändigt att veta varför du multiplicerar med 1,1 till exempel. Du brukar dela upp siffror med två när du tar ett genomsnitt. 1.1 är densamma som 1 och 1-tionde. Jag antar att detta möjliggör en ökning med 10 procent - eller minskning - i linjenivån för att tillåta falska avbrott etc. Detta är bara ett gissning. Marknadsöppning är en term snarare än ett aktuellt ögonblick. Jag föreslår att kvoteringskvoten anses av användaren. Många på samma sätt som pivotpoängen beräknas, du kan göra detsamma med dessa quotpivotpoäng. quot Om du handlar USD kan du ha dina poäng baserat på öppningsförslutningar på 16:00 EST eller 5:00 EST. Vissa människor använder midnatt. Det kan vara att alla dina vridningar är baserade på 24:00 GMT vilket är Greenwich Mean Time per tiden i Greenwich England. Kanske kan någon annan kommentera pivotpunktstider. citationstecken Människans massa leder liv av tyst desperation. quot H D Thoreau Ursprungligen postat av gtatix ​​Jag är ledsen men jag utarbetade inte metoden eller formlerna. Om formeln är korrekt är det inte nödvändigt att veta varför du multiplicerar med 1,1 till exempel. Du brukar dela upp siffror med två när du tar i genomsnitt två siffror. I denna ekvation skulle delning (H-L) med 2 ge en mittpunkt för det höga och låga. 1.1 är densamma som 1 och 1-tionde. Jag antar att detta möjliggör en ökning med 10 procent - eller minskning - i linjenivån för att tillåta falska avbrott etc. Detta är bara ett gissning. Marknadsöppning är en term snarare än ett aktuellt ögonblick. Jag föreslår att kvoteringskvoten ska anses av användaren. Många på samma sätt som pivotpoängen beräknas, du kan göra detsamma med dessa quotpivotpoäng. quot Om du handlar USD kan du ha dina poäng baserat på öppningsförslutningar på 16:00 EST eller 5:00 EST. Vissa människor använder midnatt. Det kan vara att alla dina vridningar är baserade på 24:00 GMT vilket är Greenwich Mean Time per tiden i Greenwich England. Kanske kan någon annan kommentera pivotpunktstider. korrigeringsklarhet av detta inlägg. citationstecken Människans massa leder liv av tyst desperation. quot HD Thoreau S4 (3P) - ((3 igårhigh) - yesterdaylow), P - Pivot, igårhigh - High, yesterdaylow - Low, yesterdayclose - Stäng, R1..R4 S1 .. S4 -. Camarilla ekvation, - (,,), Pivot Point,,,. . ,. , Camarilla ekvation M15, M30, - H1. - Pivot Point,. ,,,,,. R1 S1,. . -,: R1 S1. , R2 S2,,, Pivot Point. R2, R3S2, S3. , -,, R4 S4. Camarilla ekvation. InstaForex Camarilla Equation raquo

No comments:

Post a Comment